سال چاپ: 2017

عنوان: طراحی و ساخت یک کنترل کننده شارژ برای سیستم ترکیبی باطری/فتوولتائیک با استفاده از یک راه کار کنترلی جدید و مدیریت توان

دسته بندی: سیستم ترکیبی باطری و فتوولتائیک

کد مقاله: 1

خلاصه توضیحات از چکیده:

در این مقاله یک راه کار کنترلی جدید و مدیریت توان برای سیستم ترکیبی باطری/فتوولتائیک پیشنهاد شده است. سلولهای خورشیدی در حالت ماندگار و باطری در حالت های گذرا تأمین انرژی را بر عهده دارند. یک سیستم کنترل کننده شارژ بر اساس راه کار ردیابی MPP ، مناسب برای استفاده در میکروگرید مجزاشده شامل باطری و پنل خورشیدی در مقاله طراحی شده است.

سال چاپ : 2016

عنوان: راه کار کنترلی ولتاژ و فرکانس میکروگریدهای مستقل با نفود بالای سیستم های تولید تجدیدپذیر متناوب

دسته بندی: میکروگرید

کد مقاله : 2

خلاصه ای از چکیده مقاله:

در این مقاله یک راه کار کنترل ولتاژ و فرکانس برای یک میکروگرید مستقل با نفوذ بالایی از سیستم های تولید تجدیدپذیر متناوب ارائه شده که ممکن است بعلت نوسانات توان خروجی غیر قابل پیش بینی، باعث انحراف بزرگی در ولتاژ و فرکانس شود. برای این منظوراز دید کنترل فرکانسی، بک سیستم ذخیره ساز انرژی باتری، برای تولید فرکانس نامی سیستم در عوض یک ژنراتور سنکرون پیشنهاد شده است. این مورد باعث می شود که فرکانس سیستم مستقل از اینرسی مکانیکی ژنراتور سنکرون باشد. برای کنترل ولتاژ نیز یک کنترل Droop توان اکتیو/راکتیو پیشنهاد شده که به کنترل کننده توان راکتیو مرسوم اضافه شده است.

سال چاپ : 2012

عنوان: جبران بار با استفاده از D-STATCOM برای یک سیستم توزیع سه فاز سه سیمه تحت شرایط بار متصل شده مثلث و ولتاژ منبع متفاوت

دسته بندی: ادوات فکت

کد مقاله: 3

خلاصه ای از چکیده:

این مقاله با D-STATCOM برای متعادل کردن جریان های منبع، اصلاح ضریب توان و تخفیف هارمونیک در یک سیستم توزیع سه فاز سه سیمه سروکار دارد که تحت شرایط مختلفی از بار مثلث و ولتاژ منبع قرار می گیرد. یک روش جدید بر پایه تئوری مؤلفه جریان اکتیو و راکتیو لحظه ای بهبودیافته (IARCC) برای تولید مراجع جریان سه فاز برای D-STATCOM پیشنهاد شده است. عملکرد D-STATCOM با استفاده از راه کار پیشنهادی در نرم افزار متلب/سیمولینک مورد آزمایش قرار گرفته است.

سال چاپ : 2016

عنوان: طراحی و تحلیل ماشین ورنیر مغناطیس دائم داخلی پنج فاز با قابلیت تحمل خطا

دسته بندی: موتورهای الکتریکی

کد مقاله: 4

خلاصه ای از چکیده:

یک ماشین ورنیر مغناطیس دائم داخلی پنج فاز جدید یا تحمل خطا در این مقاله پیشنهاد شده است که هر دو ویژگی قابلیت اطمینان بالا و چگالی گشتاور بالا در سرعت پایین را دارا می باشد. این ماشین سیم پیچی متمرکزشده تک لایه و دندانه با تحمل خطا را برای بهبود تلرانس خطا تطبیق می دهد. چون که آهنرباهای نوع میله ای در روتور استفاده شده، چگالی شکاف هوایی به طور زیادی حتی با مصرف آهنربایی کمتر بهبود یافته که علت آن اثر متمرکزسازی شار است. بعلاوه بعضی از پارامترهای دندانه استاتور بهینه شده که  به نوبه خود چگالی گشتاور را بهبود بخشیده و ریپل گشتاور را کاهش می دهد.

سال چاپ : 2017

عنوان: مبدل DC/DC بوست مجزاشده با سه کلید قدرت

دسته بندی:مبدل ها/بوست

کد مقاله: 5

خلاصه ای از چکیده:

این مقاله یک مبدل بوست DC/DC مجزا شده سه کلیده را بررسی می کند. ویژگی های اصلی مبدل پیشنهاد شده عبارتند از: 1) جریان ورودی پیوسته 2) یک کلید فعال، یک دیود اضافی و یک خازن اضافی کاهش یافته 3) شکل موج های ولتاژ اولیه و ثانویه تغییر داده نشده از ترانسفورماتور زمانی که دیوتی سایکل تغییر می کند. 4) حذف مدار اسنابر.

سال چاپ : 2017

عنوان: بررسی اثرات کوتاهی پل شار استاتور و آهنرباهای دائم روی تخفیف گشتاور دندانه ای در ماشین های FSPM

دسته بندی:موتورهای الکتریکی

کد مقاله: 6

خلاصه ای از چکیده:

ماشین های مغناطیس دائم شار سوئیچینگ (FSPM) معروفیت خود را بعلت مقاومت، رنج گسترده سرعت، گشتاور بالا و چگالی توان بالا بدست آورده ­اند. به هر حال، گشتاور دندانه اشان منجر به لرزش و نویز بعلت ساختار دوبل برجسته می­ شود. این مقاله اثرات کوتاهی آهنرباهای دائم و پل شار استاتور را بر روی کاهش گشتاور دندانه ­ای یک FSPM سه فاز با 12 قطب در استاتور و 10 قطب در روتور بررسی می­ کند. چهار نوع متفاوت از FSPM شامل پیکربندی داخلی – داخلی، پیکربندی داخلی – خارجی، پیکربندی خارجی – داخلی و پیکربندی خارجی – خارجی توسعه داده شده و با هر دوی کوتاهی PM و FB استاتور تحلیل شده­ اند.

سال چاپ : 2017

عنوان: کنترل یکنواخت شده سیستم فتوولتائیک متصل به شبکه منبع Z با جبران توان راکتیو و منع هارمونیک ها: طراحی و کاربرد

دسته بندی:مبدلها/اینورتر منبع Z

کد مقاله: 7

خلاصه ای از چکیده:

بر اساس اینورتر منبع Z، یک راه کار کنترل یکپارچه سیستم فتوولتائیک متصل به شبکه بررسی شده است، به صورتیکه می تواند هم توان راکتیو را جبران کند و هم هارمونیک های جریان را منع کند. اول قاعده کنترل یکپارچه پیشنهادی تحلیل شده است. سپس مدولاسیون پهنای پالسی بردار فضایی برای قرار دادن زمان اتصال کوتاه در دوره مدولاسیون بهبود بخشیده شده است.

سال چاپ : 2014

عنوان: کنترل پیش گویانه مدل منابع PV در یک سیستم هوشمند توزیع DC : ردیابی نقطه توان ماکزیمم و کنترل droop

دسته بندی: فتوولتائیک

کد مقاله: 8

خلاصه ای از چکیده:

در یک سیستم توزیع DC که منابع توان چندگانه یک باس مشترک را تأمین توان می کنند، تسهیم جریان یک موضوع مهم است. زمانی که منابع انرژی تجدیدپذیر مثل فتوولتائیک در نظر گرفته می شوند، مبدل های DC/DC برای دکوپله کردن ولتاژ منبع لازم هستند که می تواند بعلت شرایط کاری و ردیابی نقطه توان ماکزیمم از ولتاژ باس DC تغییر کند. چونکه منابع مختلف ممکن است ظرفیت تحویل توان متفاوتی داشته باشند، هماهنگی واسط برای باس جهت اطمینان از شرایط قابل اطمینان سیستم اهمیت زیادی دارد. این مقاله یک ردیابی نقطه توان ماکزیمم بر پایه کنترل پیش گویانه مدل و تنظیم کننده جریان droop بر پایه کنترل پیش گویانه مدل برای واسط PV در یک سیستم توزیع DC هوشمند ارائه می دهد.

سال چاپ : 2015

عنوان: بررسی و طراحی یک ماشین شار سوئیچینگ مغناطیس دائم توان بالا برای خودروهای الکتریکی ترکیبی

دسته بندی: موتورهای الکتریکی/طراحی

کد مقاله: 9

خلاصه ای از چکیده:

در این مقاله یک موتور FSPM با 12 شیار در استاتور و 10 قطب در روتور سه فاز توان بالا جهت کاربرد در خودروهای الکتریکی ترکیبی با روش المان محدود طراحی شده است. ابتدا یک مدل اولیه از المان محدود با به تدریج به حساب آوردن منحنی های B-H هسته بهبود داده می شود که دلیل آن فرکانس های الکتریکی متفاوت، دماهای عملکردی، اثر پایانه ای سه بعدی و هم مرکز نبودن روتور است. سپس یک روش ساخت مدولار از موتور FSPM با مدل المان محدود بهبودیافته بحث می شود و با نتایج آزمایشگاهی اعتبار سنجی می شود. سپس ظرفیت اضافه باری اندازه گیری شده از موتور FSPM با یک موتور مغناطیس دائم داخلی (IPM) مقایسه شده و نتایج آن نشان می دهد که موتور IPM به طور قابل توجه ظرفیت اضافه باری قوی تری را نشان می دهد که در عمق مواد آهنربایی نرم، شرایط خنک کننده و غیره مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. سرانجام هر دوی مزیت ها و معایب موتور FSPM استفاده شده برای کاربردهای HEV ولتاژ پایین و جریان بالا بیان خواهد شد.

سال چاپ : 2016

عنوان: یک روش کنترل بدون سنسور موقعیت موتورهای سوئیچ رلوکتانسی بر اساس مشاهده گر مد لغزشی

دسته بندی: موتورهای الکتریکی/کنترل

کد مقاله: 10

خلاصه ای از چکیده:

یک روش کنترل بدون سنسور موقعیت برای موتورهای سوئیچ رلوکتانسی بر اساس مشاهده گر مد لغزشی در این مقاله پیشنهاد شده است. عملکرد دینامیکی مطلوب با به طور مناسب انتخاب گین های مشاهده گر مد لغزشی بدست آورده شده است. نتایج شبیه سازی برای اثبات مقاومت و مؤثربودن روش پیشنهادی با پدیده چترینگ ناچیز ارائه شده است. آزمایشهایی همچنین بر روی یک موتور سوئیچ رلوکتانسی 12 به 8 قطب برای اعتبارسنجی نتایج شبیه سازی انجام شده است. سرعت و موقعیت تخمین زده شده با مقدارهای واقعی سرعت و موقعیت بدست آمده از حل کننده مقایسه شده که جهت اعتبارسنجی قابلیت اطمینان و دقت روش کنترل بدون سنسوری بر پایه مشاهده گر مد لغزشی پیشنهاد شده استفاده شده است.